31 mai 2011

Tocanita de ciuperci champignon (2-4 persoane)

Felul doi, mancarea mea preferata in bucataria mea cea noua: tocanita cu ciuperci. Cred ca am mai spus, imi plac ciupercile sub orice forma si la orice ora, deci nu puteau lipsi din meniu.

















Ingrediente:
700-800 gr ciuperci (atat am luat eu)
o ceapa alba mare
2-3 fire ceapa verde
1 ardei gras/capia rosu
patrunjel verde cat de mult
sare si piper dupa gust
1 fir ulei
50 gr smantana















 


Timp de preparare:
40-45 minute

Dificultate:
Redusa

Mod de preparare:  
Ciupercile se spala bine si se scurg de apa apoi se taie felii, mie imi place sa le tai mai groase pentru a ramane mai carnoase. Se curata si se spala ceapa si ardeiul apoi se pun la calit in tigaie,cu putin ulei. Eu am avut ardei capia si l-am adaugat pentru ca e dulceag si pentru a da culoare mancarii, se poate folosi ardei gras de asemenea.












Dupa ce legumele se calesc putin se adauga ciupercile scurse bine, se adauga sare si piper dupa gust si putin patrunjel pentru aroma, apoi se lasa la fiert, amestecand usor din cand in cand. Ciupercile vor lasa apa, le acoperim partial cu un capac si le lasam sa fiarba la foc mediu.












Dupa ce ciupercile s-au fiert se adauga smantana si restul de patrunjel tocat si se mai lasa cateva minute pana se ingroasa sosul apoi se poate servi.











Mod de servire:
Se pot servi doar cu mamaliguta sau ca si garnitura pentru carne: eu am ales sa servesc cu gratar din piept de pui.

Tips:

Sosul se ingroasa la fel de bine chiar daca nu folositi faina, daca totusi ciupercile au lasat prea multa apa, o lingurita de faina adaugata in smantana e suficienta.

Stiati ca:
Ciupercile sunt importante surse de fibre, vitamine si minerale, printre care si seleniul, foarte important pentru organismul nostru?


Spor si Bon appétit ;)

8 comentarii:

  1. ce bine arata !...parca-mi vine si mirosul....

    RăspundețiȘtergere
  2. da...a fost foarte buna, modesta fiind :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut, nu arata cum mi-as fi dorit dar are gust bun.

    Salutari, Robert.

    RăspundețiȘtergere
  4. Conteaza sa fie ciupercile proaspete si atunci ies albe, frumoase :) Ma bucur ca ti-a placut gustul. Mersi de vizita, Robert!

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu fac adesea reteta aceasta, ar sa stii ca ciupercile nu se spala niciodata. Si pentru a ingrosa sosul poti folosi in loc de faina amidon de porumb .
    Salutari, Ana.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu prefer sa le spal pentru ca de multe ori au inca pamant pe ele, oricat ar fi de proaspat-culese, Dar desi le spal, apoi le scurg si le tamponez usor, cu un servet de bucatarie.
    Multumesc pentru sugestia cu amidonul de porumb, o sa il incerc, nu am folosit pana acum, dar cum spuneam, eu oricum nu folosesc faina, doar smantana.

    RăspundețiȘtergere

autor prezent pe gateste inteligent top-portal - Director Linkuri Un widget cool pentru blogul tau! toateBlogurile.ro EnterClick Director Web Top 100 Cooking Sites on Top100Add.com - Add your Site, Boost Your Traffic!