9 aprilie 2012

Somon la cuptor cu garnitura de cartofi natur (2 persoane)

Daca tot a fost dezlegare la peste, atunci peste am facut. Si nu orice peste, ci medalioane de somon la cuptor. Mergeau de minune cu niste legume dar de data asta am optat pentru niste cartofi natur.

















Ingrediente:
2 medalioane de somon (aprox. 750 gr)
1 fir de ulei masline
60 ml apa
3 lamai mari
6-8 cartofi
boia
oregano
2 crengute rozmarin
1-2 catei de usturoi
sare, piper dupa gust
patrunjel verde din belsug

Timp de preparare:
45-50 minute
  
Dificultate:
Redusa

Mod de preparare:
Cu pestele e foarte rapid si usor, mai mult a durat pana am curatat si fiert cartofii.
Medalioanele de somon se spala cu apa rece si se usuca cu un servet curat. Intre timp am amestecat ingredientele pentru crusta: oregano, boia, sare, piper, rozmarin. 


















Am tavalit somonul pe toate partile prin ierburile aromate apoi am asezat medalioanele in vasul yena, tapetat cu felii de lamaie, groase de jumatate de centimetru. Deasupra am asezat crengutele de rozmarin si peste am turnat un fir de ulei de masline, amestecat cu zeama de la o lamaie si foarte putin apa, cam 50-60 ml.



Am introdus vasul in cuptorul preincalzit la 220 grade si am lasat acoperit cam 15 minute, iar ultimele minute am luat capacul pentru a se forma crusta. Medalioanele mele erau groase cam de 1.5-2 cm, asa ca le-am lasat cam 25 minute in total.

Intre timp s-au fiert si cartofii, i-am scurs de apa si i-am pus in tigaie, in care am pus in prealabil o bucatica de unt, i-am sarat, i-am intors pe toate partile de 2-3 ori pana ce au absorbit tot untul, apoi am presarat patrunjel proaspat tocat.













Noi am servit somonul cu un mujdei de usturoi amestecat cu iaurt rece, preferatul nostru pe carnurile de tot felul :)














Mod de servire:
Se recomanda servirea cu legume la cuptor sau chiar cu o salata de legume proaspete, pentru ca somonul este destul de gras.
Tips:
Timpul de coacere este foarte redus, totul depinde de grosimea feliilor si de preferinte. Testati prin apasare usoara cu dosul unei linguri, cand somonul se desface putin la apasare inseamna ca e gata.
Stiati ca:
Somonul contine acizi grazi Omega 3, grasimi sanatoase cu beneficii multiple pentru toate varstele?

Spor si Bon appétit ;)

7 comentarii:

autor prezent pe gateste inteligent top-portal - Director Linkuri Un widget cool pentru blogul tau! toateBlogurile.ro EnterClick Director Web Top 100 Cooking Sites on Top100Add.com - Add your Site, Boost Your Traffic!