7 iunie 2011

Orez cu legume (2-4 persoane)

Nu ma dau in vant dupa orez dar imi place sa il gatesc din cand in cand numai cu legume sau ca si garnitura langa preparate din carne, de aceea am trecut 2-4 persoane, in functie de modul in care se consuma.




















Ingrediente:
o conserva ciuperci
sau
6-8 ciuperci proaspete
o cana orez (aprox. 250 gr)
2 rosii
1-2 morcovi
1 ardei gras rosu
o ceapa alba mare
patrunjel verde
1 fir ulei
sare si piper dupa gust

Timp de preparare:
40-45 minute

Dificultate:
Medie

Mod de preparare:  
Am folosit ciuperci din conserva intrucat nu aveam atunci ciuperci proaspete, am folosit cam o cutie intreaga (aprox. 200 gr dupa ce le-am scurs). Ciupercile le-am lasat cum erau, doar cele maricele le-am taiat mai marunt. Legumele se spala cu apa din abundenta apoi se taie bucatele si se pun in tigaie la calit in foarte putin ulei apoi se condimenteaza.



















Dupa ce s-au calit legumele se adauga o cana de orez (aprox. 250 gr) si in functie de sosul lasat de legume se adauga 2 parti egale (cani) de apa sau mai putin. Se amesteca constant pentru a nu se prinde, se adauga apoi rosiile taiate cubulete, decojite in prealabil sub apa fierbinte apoi se lasa partial acoperit la foc mic pentru aproximativ 15 minute. Cand orezul s-a fiert se adauga patrunjelul verde tocat si se poate servi.















Mod de servire:
Se poate servi ca atare, mai ales in perioadele de post chiar cu soia sau ca si garnitura pentru carne.

Tips:
Evitati consumul de paine impreuna cu orez intrucat contin carbohidrati intr-un grad foarte ridicat.

Stiati ca:
Orezul contine cea mai mare cantitate de amidon dintre toate cerealele?


Spor si Bon appétit ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

autor prezent pe gateste inteligent top-portal - Director Linkuri Un widget cool pentru blogul tau! toateBlogurile.ro EnterClick Director Web Top 100 Cooking Sites on Top100Add.com - Add your Site, Boost Your Traffic!